ASSILVESTRAT AL CADÍ NORD!

2026-10-19T00:00:00+02:00
Carregant Esdeveniments

Tickets

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Tickets are no longer available

Descoberta del ramat de ponis pottoka a Aristot i recol·lecció d’aranyons per fer la recepta del licor patxaran.

El grup mític i emblemàtic de ponis i cavalls pottoka, procedent del Projecte de cavalls silvestres de Piornal, d’etòloga, científica i amiga Lucy Rees, que tant ens ha inspirat!

Les pottoka són especialment rústiques i eficients en el manteniment d’espais oberts i en la prevenció d’incendis. Aquesta raça antiga, originària del País Basc, té una conducta molt resilient. Ancestrals com el territori d’Aristot on pasturen, a la cara Nord del Cadí.

Vine a impregnar-te de la seva energia i presència de la mà de la impulsora de la Fundació Miranda, que t’explicarà la història d’aquest grup familiar, potent i entranyable alhora, i que acabem de pujar del Garraf al Pirineu.

Tot un bany de cavalls, en aquest indret màgic entre muntanyes i rierols.

Gaudiràs també amb la seva descoberta recent, amb relació al vincle poden establir amb els humans!

I com que estem en temps d’aranyons, en aquesta activitat et proposarem descobrir també aquest fruit silvestre tan propi d’aquesta època de l’any. Caminarem pel territori per conèixer i recollir aranyons.  Explicarem com preparar el teu propi patxaran amb els aranyons que hàgim recollit, perquè després puguis continuar el procés a casa i descobrir com, amb el pas del temps, aquest fruit es transforma en un licor tradicional.

Primer pla d'una branca d'arç negre (Prunus spinosa) amb diversos aranyons de color blau fosc i fulles verdoses amb algunes taques. La llum del sol il·lumina la planta, destacant el contrast entre els fruits i el fons de fullatge verd.

Punt de trobada:
A l’Hotel Font del Genil, on la presidenta de la Fundació Miranda us donarà la benvinguda.
Enllaç de Google Maps: maps.app.goo.gl

Activitat gratuïta pels infants socis del Club Super3 i infants menors de 6 anys.

Què recomanem portar:
Roba còmoda, calçat de muntanya o esportiu amb bona adherència, gorra o barret, protecció solar i agua. Guants de jardineria per a la recol·lecció dels aranyons.
L’activitat pot ser cancel·lada si les condicions meteorològiques no són les adequades o bé si no s’assoleix el nombre mínim de persones inscrites.

Una trobada amb els cavalls i amb els fruits que ens ofereix el territori.

Ens veiem aviat!

Equip Miranda

Go to Top